Televizyon reklam filmi, tüketiciyle hızlı ve belli periyotlarda buluşabilen önemli mecralardan biridir. Günün her saatinde izlenebilmesi, tüm hedef kitle gruplarına ulaşabilmesi ve aktif programlarla her zaman ilgi çekebilmesi popülerliğinden bir şey kaybettirmemiştir.
Televizyon reklam filmi çekimi belli bir uzmanlık alanı gerektirir ve profesyonel olmayan çalışmalar markalaşma sürecini olumsuz yönde etkileyebilir. Bu sebeple “İyi bir reklam filmi nasıl olur?” Sorusuna doğru yanıtlar aramak ve teknolojinin tüm nimetlerinden yararlanmak gerekir.
Unutmamak gerekir ki hedef kitlenin ilgisi kimi zaman komik diyaloglarla, kimi zaman etkileyici çekim teknikleriyle, kimi zamansa ünlü isimlerin gücüyle çekilmektedir. Bugüne kadar birbirinden farklı yöntemlerle hazırlanmış filmlerin çekiminde belli aşamalara dikkat etmek gerekiyor. Özellikle “fikir” konusuna…
Televizyon reklam filmi çekiminde dikkat edilmesi gerekenler;- Çekimlere başlamadan önceki en önemli adım iyi bir fikir bulmak ve senaryo yaratmaktır. Senaryosu iyi olmayan bir film hiçbir zaman başarıya ulaşamaz!
- Fikir ve senaryo aşamasında müşterinin hangi yöntemi kullanmak istediğini bilmeli ve tüm hikayeyi ona göre tasarlamalısınız.
- Tüketicinin ilgisini çekim teknikleriyle çekmek istenirse bu fikir iyi bir senaryo ile desteklenmelidir. Havadan ya da denizden yapılan çekimler bu aşamada etkili bir rol oynamaktadır.
- Televizyon reklamları ne çok uzun ne de çok kısa olmalıdır. Bu sebeple mesajınızı en kısa sürede çarpıcı şekilde iletmek şarttır.
- Hedef kitlenin beğenileri ve ilgi alanları filmde kullanılabilir. Bu kimi zaman ünlü bir şarkıcı olabilir kimi zamansa sürekli ilgilendiği bir hobi kullanılabilir.
- Film hazırlanırken gündem sürekli takip edilmelidir. Örneğin bir gıda markasının ürünü anlatılacaksa sağlıklı olduğunu vurgulamalı ve organik özellikler içerdiğini söylemelisiniz.
Televizyon Reklam Fiyatları
Televizyon reklamı ve filmin bütçesi iki farklı aşamadan oluşmaktadır. Önce çekmek istediğiniz reklam filmi için belli bir rakam ayırmalı daha sonra bu filmi TV kanallarında yayınlatmak için bir medya planlaması hazırlamalısınız. Her ikisi içinde profesyonellerden destek almak ideal olacaktır. Zira yanlış uygulamalar hem marka kimliğinize hem de bütçenize zarar verecektir.
Reklam çekimi için hazırlanan bütçeler markadan markaya göre değişiklik göstermektedir. Bunun için belli bir sınırlama yoktur. 50 bin TL’den 500 bin TL’ye kadar bütçe ayırabilirsiniz. Ancak bütçeniz ne kadar yüksek olursa filminizde o kadar güzel olacaktır. Ayırmak istediğiniz bütçe için en ideal çözümler ise marka tarafına sunulacaktır.
Televizyon Reklam Yöntemleri
- Animasyon ve özel karakterler:
Uygun bütçesi olan markalar için idealdir. Bu kategoriden faydalanırsanız markanıza uygun bir karakter yaratabilir ve o karakter sayesinde kurumsal kimliğinizi uygun şekilde oluşturabilirsiniz. Ayrıca dikkat çekici ve etkili bir filmde oluşturmanızda mümkündür. Bu yöntemi kullanan sektörler arasında ise en çok bankalar ve fast food restoranlar yer almaktadır.Bu yöntemi tercih eden markaların filmlerinde daha çok havadan ve denizden yapılan çekimler kendini göstermektedir. Ayrıca adrenalin içerikli sporlardan faydalanmakta mümkündür. Bu filmler kimi zaman yüksek bir dağın zirvesinde kimi zamanda akarsuda gerçekleşmektedir.Bu yöntem daha çok markaların bütçesiyle doğru orantılıdır. Rakamlar sanatçıların popülerlik oranlarına göre değişirken bu yöntemle bazen çok başarılı sonuçlar elde edilebildiği gibi bazen de kötü bir imaj oluşturulur. Örneğin Cem Yılmaz’ın rol aldığı Doritos projesi halen hatırlanan ve unutulmayan reklam filmleri arasında yerini almaktadır.
Televizyon Reklam Filmi Ne Kadar Sürede Çekilir?
Televizyon reklam filmi, prodüksiyonun büyüklüğüne bağlı olarak 3 günde de çekilebilir, 1 ayda da… Burada belirlenecek etken, senaryodur! Filmin nerede geçtiği, kaç kişinin rol aldığı ve filmde kaç mekan kullanılacağı bu soruya ortalama bir yanıt verebilmek için idealdir. Ortalama bir film çekimi, montajı ve seslendirme aşamaları tamamlandığında maksimum 1 içerisinde teslim edilebilmektedir.